A minap nézegettem az interneten a különféle fogyókúrás elméleteket, vagyis nézegettem volna, ha már az első találat után nem ment volna el a kedvem az egésztől.

Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de mikor a diéta leírása úgy kezdődik, hogy az első 2 napban csak zöldség, gyümölcs és folyadék fogyasztható, én már nem is vagyok azon az oldalon.Vagy a másik tipikus diéta, ami napra meghatározza, hogy az első napon ezt kell enned, a második napon ezt és csak ezt és kapsz egy minta étrendet amitől nem térhetsz el.

Nem tudok így diétázni!!

Abban viszont biztos vagyok, hogy ahhoz, hogy némi súly veszítsek, többet kell majd ennem, mint korábban. Hogy miért? Mert én igazából naponta 1x eszem, bár akkor azt és annyit, amennyi belém fér. :(

Reggel ébredés után megiszom egy bögre tejeskávét, ezzel délután 2-3-ig kihúzom. Addigra már farkas éhes vagyok és amit csak találok „piacon”, azt megeszem. Hamburger sült krumplival, kínai kaja, pizza, rántott sajt sült krumplival és társai. Szóval ezekkel a tápláló étkekkel teletömöm magam, majd este még egy kis rágcsa (na jó, legalább nem chips, hanem tökmag, ropi, popcorn) és másnap kezdődik minden elölről. Persze nem értem, hogy mitől hízok…

Na, de melyik a jó diéta. Próbáltam már a szétválasztós 90 napost, szénhidrát menteset, paleolitot, léböjt jellegűt, rövidet, hosszút, nem is emlékszem már, hány félét. Volt ami jó volt, csak pepecselős, és hatásos volt a 90 napos is, amit ugyan csak 1 hónapig csináltam, de ennyi idő alatt elértem a kívánt eredményt. De most valami olyat szeretnék, amit hosszútávon tartani tudok és a mai divatos szót használva inkább életmódváltás lenne, semmint fogyókúra.

Az interneten nézelődve ez volt az első olyan diéta, ami megtetszett és talán be is tudom tartani, persze magamat ismerve, lehet, hogy nem szóról-szóra. Azt írták, hogy ahhoz, hogy valóban eredményes legyen, száműzni kell a szénhidrátban gazdag péksütiket és a cukrot, és előnyben részesíteni a zöldségféléket. Állítólag emésztésükhöz nagyobb energiafelhasználás kell, mint a finomlisztből készült ételekhez.

Hát, lássuk!

Mint minden diétának, ennek is a napi többszöri étkezés a kulcsa. Az étkezések elosztása legyen egyenletes. A reggelit 8:00-kor, a tízórait 11:00 órakor fogyasszuk el, ezután 13:00 órakor az ebéd és 15:00 órakor egy korai uzsonna következik. 17.00 órakor az uzsonnára kerüljön sor, 19:00 órakor vacsora, és még elalvás előtt, 22:00 órakor még egy plusz vacsi vár ránk. Állítólag a gyakori étkezés és az időpontok betartása csak kezdetben igényel odafigyelést, később ezt a szervezet megszokja és rutinná válik. Nagyon kíváncsi leszek rá. Remélem 3 hét múlva, nem 70 kg-osan lépek majd a kamera elé. :)

Tanácsok:

  • Fontos, hogy a 3 „főétkezés” tartalmazzon zsírszegény fehérjét, szénhidrátokban gazdag gabonaféléket, melyeket zöldségekkel kell kiegészíteni.
  • Fontos, hogy a kisebb étkezések mennyisége ne legyen több pár falatnál.
  • Ha több napra előre megtervezzük az étkezésünket és egyszerre tudjuk az alapanyagokat beszerezni, segít a diéta megtartásában.
  • Akár a nyers zöldségek, a friss gyümölcsök, a natúr müzli jó választás, hogy a kisebb étkezéseket könnyen be tudjuk tartani.

Példák

1. nap

Reggeli: egy szelet rozskenyér, egy kávéskanál zsírszegény margarin, egy szelet sovány sonka, egy paradicsom.
Tízórai: egy szelet zsírszegény sajt, fél kígyóuborka.
Ebéd: egy bögre durumtészta, 5 dkg túró, három evőkanál zsírszegény joghurtöntet.
Korai uzsonna: egy alma, három aszalt szilva.
Uzsonna: két zabkorpás keksz, egy sárgarépa.
Vacsora: 10 dkg csirkemell, egy bögre párolt padlizsán, egy kávéskanál olívaolaj.
Utóvacsora: három karika ananász.

 

2. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt, két evőkanál zabpehely, 10 dkg bogyósgyümölcs.
Tízórai: egy szelet sütőtök ( banán ).
Ebéd: 10 dkg tengeri hal, fél bögre barnarizs, egy bögre zöldsaláta.
Korai uzsonna: 10 dkg reszelt alma, egy evőkanál lenmagpehely.

Uzsonna: egy puffasztott rizsszelet, egy paradicsom.
Vacsora: egy bögre zöldborsós rizottó 10 dkg pulykamellel, 10 dkg cékla.
Utóvacsora: fél grapefruit.

 

3. nap

Reggeli: egy bögre sárgarépa lé, egy szelet lenmagos kenyér, egy szelet zsírszegény sajt, egy zöldpaprika.
Tízórai: 10 dkg savanyú káposzta, egy marék napraforgómag.
Ebéd: egy bögre paradicsomleves, fél bögre főtt lencse, két csemegeuborka.
Korai uzsonna: két korpás keksz, egy alma.
Uzsonna: fél bögre zsírszegény joghurt, két evőkanál natúr müzli.
Vacsora: 10 dkg tengeri hal, egy bögre párolt cukkini, 10 dkg fekete retek.
Utóvacsora: egy puffasztott rizsszelet, két kávéskanál sajtkrém.

 

4. nap

Reggeli: egy korpás kifli, 5 dkg petrezselymes túró, három retek.
Tízórai: 10 dkg ananász.
Ebéd: egy bögre fahéjas gyümölcsrizs barnarizsből, 10 dkg bogyósgyümölccsel.
Korai uzsonna: egy müzli szelet.
Uzsonna: fél bögre köles golyó, egy sárgarépa.
Vacsora: 10 dkg csirkemell, egy bögre párolt zöldbab, 10 dkg cékla.
Utóvacsora: egy szelet zsírszegény sajt, egy bögre narancslé.

 

5. nap

Reggeli: egy bögre kefir, három evőkanál zabpehely, három aszalt sárgabarack.
Tízórai: 5 dkg zsírszegény túró, egy zöldpaprika.
Ebéd: egy bögre zöldségleves, egy bögre zöldborsófőzelék teljes kiőrlésű liszttel sűrítve, 10 dkg szója fasírt.
Korai uzsonna: egy alma.
Uzsonna: egy puffasztott rizsszelet, fél kígyóuborka.
Vacsora: 10 dkg csirkehús, egy bögre sóskaszósz, egy közepes burgonya.
Utóvacsora: 5 dkg ananász.

 

6. nap

Reggeli: egy magos zsemle, egy szelet zsírszegény sonka, egy paradicsom.
Tízórai: három aszalt szilva, öt szem dió.
Ebéd: 10 dkg pulykamell, fél bögre petrezselymes barnarizs, egy bögre zöldsaláta.
Korai uzsonna: egy grapefruit.
Uzsonna: 10 dkg csemegekukorica.
Vacsora: egy bögre paradicsomos babsaláta, egy szelet rozskenyér.
Utóvacsora: 5 dkg fetasajt, egy csemegeuborka.

 

7. nap

Reggeli: egy bögre szójatej, három evőkanál natúr müzli, egy marék aszalt alma.
Tízórai: egy szelet sütőtök ( banán ).
Ebéd: egy bögre zellerkrémleves, 10 dkg grillezett hal, egy bögre joghurtos uborkasaláta.
Korai uzsonna: fél bögre köles golyó, egy bögre zöldség lé.
Uzsonna: egy narancs, két zabkorpás keksz.
Vacsora: két db, teflonban sült tojásfehérje, egy bögre párolt padlizsán, egy szelet rozskenyér.
Utóvacsora: fél grapefruit.

Tagged with:
 

2 Responses to Diéta vagy fogyókúra ?

  1. vivien szerint:

    Nagyon jó ez a cikk,és arról érdeklődnék,hogy lesz-e olyan amiben a méregtelenítésről irsz?

    • Andrea szerint:

      Kedves Vivien!
      Köszönöm kérdésed!:)
      Tervezem egy más jellegű megközelítését is a diétának, valamikor 2-3 héten belül.
      Ebben lesz szó méregtelenítésről is.
      Üdv.:
      Andrea

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.