Speedfitness1

Mindig érdekeltek az újdonságok, legyen szó akár a szépségápolásról, akár a divatról, vagy jelen esetben a testedzésről. Korábban már írtam a fitnesszel foglalkozó cikkeimben, hogy – szabadidő hiányában – előnyben részesítem a gyorsan elvégezhető, ám mégis hatékony mozgásformákat. Gyakran edzem otthon, most azonban tettem egy kísérletet az egyik legújabb edzésmódszer, a speedfitness irányába.

Speedfitness2A speedfitness módszer egy elektromos izom stimulációt alkalmazó tréning. Az EMS, az angol electro-myo-stimulation = elektromos izom stimuláció fogalmának rövidítése. A hagyományos erősítő edzés és az EMS-tréning edzéselvei átfedéseket mutatnak, mivel mindkét eljárás az ember sportmotoros képességeinek, erejének növelését tűzte ki célul. Rehabilitációs célokra a módszert már régóta használják. A gyógyászatban a páciens passzív módon mozgatja meg izmait. Ezzel ellentétben a speedfitness ugyanezt a technológiát felhasználva aktív módon edzi meg a test izmainak 90%-át.

A módszer teljesen biztonságos, nyolc éven keresztül fejlesztették Németországban. Lényege, hogy az izom összehúzódást nem súlyok emelésével érjük el, hanem az EMS technológiát használva, mely közvetlenül az izmot dolgoztatja. Így elkerülhetjük az ízületek és inak sérülését, mivel a mozgás során azok nem kapnak terhelést.

A speedfitness
• minden eddigi stimulációnál mélyebben hatol az izmokba,
• egységnyi idő alatt lényegesen több izom összehúzódásra késztet, és nagyobb   izommunkát végeztet,
• kiterjed a test izomzatának 90%-ára,
• elektromos impulzusai egyenletesen oszlanak el a szokatlanul nagyméretű elektródák felületén, így nincsenek erős rázást okozó, csípős pontok.

Hatásai:
• maximális erő növekedése
• izomépítés
• izomzati egyenlőtlenségek kiegyenlítése
• tartásjavulás
• súlycsökkenés
• anyagcsere aktiválása
• cellulitisz kezelés
• teljesítményfokozás*

Sokáig kerestem a neten egy olyan termet, amely közel is van, barátinak tűnik a terem hangulata, az ár is kedvező, ugyanakkor a szakértelem sem hiányzik, valamint minőségi gépeket és felszerelést használnak. Végül választásom a Stefánia Speedfitnessre esett, a XIV. kerületi Egressy úton.

A terem nagyon barátságos, szinte már családias hangulatúnak mondanám. A munkatársak nagyon kedvesek, az edzők képzettek, erről először a falakon elhelyezett diplomák árulkodnak, később a gyakorlatok során ez be is igazolódik. Az előzetesen egyeztetett időpontban minden esetben el tudtam kezdeni az edzést, sosem kellett várakoznom, ez nagyon kellemes meglepetés volt.

Maga az edzés kb. 20 perc, de ez tökéletesen elegendő a test gyakorlatilag összes nagyobb – és rengeteg kisebb – izmának teljes átmozgatására. Az edzőtől kapott szűk, hosszú ujjú pólóra és „kerékpáros nadrágra” belül benedvesített, szivacsos bélésű mellény, öv, és „hevederek” kerülnek, amelyek tökéletesen simulnak a törzs, karok, combok izmaira.

Vezetékek segítségével a mellényt és a többi eszközt egy géphez kapcsolják. Ez így leírva nem hangzik jól, de az egész nagyon profi kinézetű, és a mozgást egyáltalán nem gátolja. Az összekapcsolás után kezdi az edző adagolni az „áramot”, melynek hatására az izmok bizseregni kezdenek. Ez eleinte kellemes, magasabb fokozaton inkább érdekes, de semmiképpen nem fájdalmas. Ahogy az ember hozzászokik, úgy emelkedik a rezgésszám, miközben egyszerű gyakorlatokat (bicepszhajlítás, guggolás, hasprés stb.) kell végezni.

A férfiak és a nők anatómiai adottságai, és az izmok reakciójának különbözősége miatt a lányok esetében a mellizom-részt nem stimulálják, illetve nekünk folyamatos az alkalmazás, a fiúknál kb. 10 mp intenzív „munka” után kb. 10 mp pihenés következik.

Néhány perc után már beindul az izzadás, és a 15 perc elteltét követően az ember tényleg úgy érzi, hogy legalább egy órás edzésen van túl, viszont az izületek, inak, izmok nem fájnak, csak egy jóleső kimerültséget érzünk, és azt hogy a testünkben vannak izmok! Ráadásul a legtöbbet intenzíven meg is mozgattuk, ami egy normál edzéssel még 1-1,5 óra alatt is lehetetlen.

Speedfitness315 perc után egy 5 perces levezetés történik, szintén a géppel, ennek során egy izomláz megelőző, illetve egy cellulitisz elleni program között választhatunk, ezek folyamatos impulzusokat jelentenek, immár mozgás nélkül. Az edzést egy finom izotóniás ital zárja.Heti két-három edzés javasolt, legalább egy nap pihenővel.

Én már több mint egy hónapja járok, bátran ki tudom jelenteni, hogy az egész testemet sokkal „összeszedettebbnek”, mozgékonyabbnak érzem, a „kritikus helyeken ” sokkal simább a bőröm, egyrészt a fogyás, másrészt az izom telítettsége miatt ( most itt azért ne óriási izomkötegekre gondoljatok :) ), és ami a legfontosabb, a derekam is sokat javult , úgy látszik a mély hátizom fejlesztésével tényleg tehermentesülnek a csigolyák, ráadásul úgy, hogy nem is kell naponta órákig nehéz tornagyakorlatokat végezni.

Mindenképpen javaslom, ha van rá lehetőségetek próbáljátok ki ezt a mozgásformát, és a tehetitek, akkor ti is a Stefánia Speedfitnesst válasszátok! (Az aktuális árakkal kapcsolatban kérdezzetek meg engem, vagy hívjátok a honlapjukon szereplő telefonszámot,  érdemes :) ! )

*forrás

Tagged with:
 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.